יעל היינמן – ברמן, ליווי משפחות לאורח חיים בריא

זהו טקסט מקדים לטופס הרשמה לסדנאות.
ניתן לספק כאן מידע אודות הסדנאות הקרובות, לציין תאריכים, מיקומים וכדומה.

שם *

מייל *

טלפון *

בחירת מועדי סדנא (ניתן לסמן יותר מאפשרות אחת)

הערות


×

קבוצות הורים

מהי קבוצה?

כולנו מכירים קבוצות שונות, מקבוצת הכדורגל של הילד, לקבוצה שאני עושה בה ספינינג, קבוצות לירידה במשקל, קבוצות תמיכה לגמילה מעישון ואפילו קולגות לעבודה וילדים בכיתה הם סוג של קבוצה.
אספר לכם סיפור קצר, שמדגים יפה מהי קבוצה ומה כוחה?
הסיפור נקרא: ארץ הכפות הארוכות (מתוך ספרו של חורחה בוקאי: שמע סיפור)
ארץ הכפות הארוכות היא ארץ קטנה בת שני חדרים בלבד המכונים שחור ולבן. כדי לתור אותה עליך להתקדם עד שהוא מתפצל ולפנות ימינה אם ברצונך לבקר בחדר השחור או שמאלה אם ברצונך להכיר את החדר הלבן.

האיש התקדם לאורך הפרוזדור ויד המקרה גרמה לו לפנות ימינה תחילה. מסדרון חדש באורך 50 מטרים הסתיים בדלת עצומה. בקושי הספיק לפסוע את צעדיו הראשונים כשהחל לשמוע אנחות בוקעות מהחדר השחור.
קריאות הכאב והסבל גרמו לו להסס רגע אבל הוא החליט להמשיך קדימה. הוא הגיע לדלת, פתח אותה ונכנס.
מאות אנשים היו מסובים לשולחן ענק. במרכז השולחן נחו המעדנים המובחרים ביותר שאפשר להעלות על הדעת, אבל אף על פי שלכולם הייתה כף שהגיעה לצלחת המרכזית הם היו מזי רעב משום שאורך הכפות היה כפול מאורך זרועותיהם והן היו מקובעות לידיהם. כולם יכלו להגיע לאוכל אבל איש לא יכול היה לקרב את המזון לפיו.
המצב היה נואש והצעקות קורעות לב עד כדי כך שהאיש הסתובב ונס משם. הוא חזר לאולם הראשי ופנה לפרוזדור השמאלי שהוליך לחדר הלבן. מסדרון הדומה להפליא למסדרון הקודם הסתיים בדלת זהה. ההבדל היחיד הוא שבדרך לא נשמעו יבבות או אנחות. כשהגיע לדלת, סובב ההרפתקן את הבריח ונכנס לחדר.
מאות אנשים היו מסובים אף הם לשולחן זהה לשולחן שבחדר השחור. במרכז נראו מעדנים מובחרים ולידיהם של כל האנשים הייתה מקובעת כף ארוכה.
אבל איש לא נאנח או התלונן. איש לא מת ברעב מפני שכולם האכילו זה את זה!

קבוצות מבוססות על תלות הדדית בין חבריהן, כלומר, אוסף פרטים שלאו דווקא מכירים מחוץ לקבוצה, הם בעלי קשרים ביניהם מעצם המפגש הקבוע ביניהם וזה הופך אותם להיות תלויים זה בזה, באורח משמעותי.
לתלות ההדדית ביטויים רבים. חברי הקבוצה משפיעים זה על זה בדרכים שונות:
הם יכולים לתת עצה זה לזה, להחליף חוויות, לבקש תגובה, או לדרוש התחייבות. השפעה כזו מתרחשת באמצעות אינטראקציה בין חבריה.
לכידות קבוצתית?
אני מדמה את הלכידות הקבוצתית לדבק שנוצר בין האנשים ובמילים מקצועיות כעוצמת היחסים המקשרים את החברים זה לזה ואל הקבוצה עצמה. לקבוצות בעלות לכידות קבוצתית גבוהה יש השפעה רבה יותר על חבריהן.
ברמה האישית, נובע הדבק ממשיכתו של כל חבר קבוצה לחברי קבוצה אחרים (אין מדובר במשיכה מינית , אלא, משיכה המתבססת על חיבה, כבוד ו/או אמון). ברמה הקבוצתית משקפת הלכידות את תחושת ה"ביחד".
הנאה וסיפוק מופיעים יותר בקבוצות לכידות, כלומר עם דבק חזק בין חברי הקבוצה. בקבוצות כאלו נוטים החברים להשתתף יותר ולתקשר בתדירות רבה יותר, וההיעדרויות ממנה מועטות יותר. בקבוצות לכידות אנשים חווים הערכה עצמית מוגברת וחרדה מופחתת, ככל הנראה מכיוון שהקבוצה מספקת מקור לביטחון ולהגנה.
מטרות?
קבוצות קיימות, בדרך כלל, בשל סיבה מסוימת. למשל קבוצות לירידה במשקל, קבוצות לגיבוש תוכנית עבודה, קבוצות תמיכה לחולי סרטן או במקרה שלי, קבוצות להורים הרוצים לסגל אורח חיים בריא במשפחה.
חברי הקבוצה מאוחדים בשאיפתם להשגת מטרות משותפות. קבוצות מאפשרות לחבריהן להשיג מטרות שלא היו מצליחים להשיג כבודדים, או שזה היה לוקח יותר זמן ועולה יותר כסף.
מקווה שכעת אתם מבינים יותר מהי קבוצה, כוחה, מה הופך אותה למוצלחת ומדוע כדאי להשתתף בה.